Pärlor, Kastanjer, Bär, Tussar, Vesslor

Japp!
 
Det är just det man ska leta efter i dagens uppdatering plus mycket mer såklart. Men jag valde att göra alla ryktes uppdrag och sedan leta i någon timme. 
Det jag kommit fram till är att sakerna spawnar på nytt, alltså dyker upp igen efter ett tag men på olika ställen. Kan även spawna på samma ställe men troligtvis inte när man står där. Jag har hittat saker på samma ställen och på helt nya flera gånger. Men det gäller mestadels att ha turen och leta på dem rätta ställena beroende på vad man letar efter!
Det man då letar efter är isenpärlor, iskastanjer, snövesslor, vita pälstussar och isenbär. Jag har hittat minst 2 av varje och många fler av vissa.  Dessa saker glittrar då gult.
Ni som inte vet vad Spawn är så är det de speciella ställena sakerna dyker upp på. alltså kan de inte dyka upp på något random ställe som inte sso bestämt utan de har många bestämda platser. De ställena kallas spawns och där spawnar dem alltså kommer fram.
 
Vet ni något mer än det som står? Kommentera gärna då! All info uppskattas!
 
Isenpärla
Vad jag hör och själv hittat så kan isenpärlorna spawna i en sådan här iglo som på bilden. Ute på istapparna som sticker ut från en bergs vägen. Sedan vid den jätte stora ängen med massa buskar, där vid det stora trädet heltäckt av is har det legat isenpärlor. 
Även fått höra att dem kan hittas vid skelettet!
Jag personligen tycker isenpärlorna är svårast att hitta och har endast hittat två stycken.
Men ett tips är att så fort ni ser en iglo, kolla in i den!
 
Iskastanj
Vad jag vet så finns det inget speciellt område dem spawnar på. Men det finns en grej som är gemensamt. Dem ligger alltid nära ett träd, vilket är ganska uppenbart då det är en kastanj?
Men jag brukar inte leta specifikt efter dessa då dem kan spawna i princip vart som helst där det finns träd. Vilket det finns väldigt mycket av i DD. Det spawn stället jag hittat flest på är då där Nic's håller till. Står man vid honom kan man se ett ganska stort och sprötigt träd ganska nära klädaffären. 
Bakom det trädet har jag hittat tre iskastanjer! Fast inte på samma gång dock.
(Inte det trädet jag är vid på bilden)
 
Snövessla
Det var det första jag hittade! Har än så länge bara hittat dem ute på isen, men vid kanten nära land eller någon liten ö. Men kan inte påstå att de var så lätta att hitta heller om jag ska vara ärlig. Tror jag totalt hittade 6 st. 
Men när man ändå är på isen kan man ju ta sig en titt längs kanterna! Bra söta är de iaf!
 
Vit pälstuss
Klart det lättaste att hitta enligt mig. 
Jag har bara hittat dem sittandes på staket över hela DD så det vart mestadels att jag sprang runt efter alla stigarna där det var staket och letade. Väldigt effektivt var det iaf. Tror jag hittade upp mot 10 st vita pälstussar så jag föredrar att leta efter dem och Isenbären.
Men rid längs staket och stigar!
 
Isenbär
Denna och vita tussar är enligt mig de lättaste sakerna att hitta. 
Jag har endast hittat dem ute på den stora ängen utan träd som bara har massa buskar. Där det stora isträdet är. Där på olika buskar så har jag hittat massa isenbär! Ida har även hon hittat väldigt många där.
Så ta en titt där borta på buskarna!
 
Så jag tyckte detta verkligen var en roliga grej då det inte tar slut som uppdragen gör! 
Man har något att göra även fast man har tråkigt. Men det gick lite segt dock, men sånt får man stå ut med.
 
Avslutar med att visa en fin flygande bild på mig och Brightmystery.


Amanda

Spawna?

Svar: Spawna = där dem dyker upp, alltså det finns speciella ställen dem dyker upp på som kallas spawn och där spawnar dem.
Jane Mysterysmith

Amanda

Jaha okej cx blev bara lite fundersam

Svar: Jadå! Bra att du frågar! ^^
Jane Mysterysmith

Allison Eastweb

Hur kan du ha guldigt glitter? :O

Svar: Det är så automatiskt på dessa saker man ska hitta! :)
Jane Mysterysmith

Allison Eastweb

För mig är det rött O.o

Allison Eastweb

Nej det var visst guldigt xD

Zoey snowforce

Jag har hittat alla men kommer tyvärr inte ihåg vart 3: men ska försöka komma ihåg och tipsa ;)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: